Inission-logo

Inission AB (julk.) on julkaissut vuoden 2022 vuosikertomuksensa.
Vuosikertomus kokonaisuudessaan: Inission year-end report for 2022.pdf

Toivotamme analyytikot, sijoittajat, median ja muut kiinnostuneet vuosikertomuksen esittelyyn suorana lähetyksenä tänään, 1.3. klo 8:30. Esittelyn aikana Inissionin toimitusjohtaja Fredrik Berghel kommentoi julkaistua vuosikertomusta ja vastaa kysymyksiin ABG Sundal Collierin edustajan Henric Hintzen kanssa. Esittely pidetään englannin kielellä. Esittely on myöhemmin luettavissa myös Inissionin verkkosivuilla.

Tilaisuus lähetetään suorana tämän linkin kautta.

Q4 (1.10.–31.12.2022)

• Liikevaihto 589 MSEK (389)
  • EBITA*-tulos 27,5 MSEK (-18,5)
  • Liikevoitto EBIT 26,7 MSEK (-19,3)
  • Liiketoiminnan kassavirta -10,3 MSEK (12,1)
  • Omavaraisuusaste 27% (32)
  • Osakekohtainen tulos  ennen laimennusta 0,76 SEK (-1,30)
  • Osakekohtainen tulos laimennuksen jälkeen 0,75 SEK (-1,30)

KAKSITOISTA KUUKAUTTA (1.1.–31.12.2022)

• Liikevaihto 1 921 MSEK (1 283)
  • EBITA*-tulos 90,6 MSEK (-18,2)
  • Liikevoitto EBIT 87,5 MSEK (-20,5)
  • Liiketoiminnan kassavirta 70,7 MSEK (-39,4)
  • Omavaraisuusaste 27% (32)
  • Osakekohtainen tulos ennen laimennusta 2,57 SEK (-2,34)
  • Osakekohtainen tulos laimennuksen jälkeen 2,57 SEK (-2,34)

EBITA – liikevoitto ennen hankinnoista syntyvän aineettoman omaisuuden poistoa.

Inission AB:n hallitus antaa tämän osavuosikatsauksen 1.3.2023. Yhtiön tilintarkastaja ei ole tarkastanut tätä katsausta. Katsaus on alun perin laadittu ruotsiksi ja käännetty englanniksi. Mikäli kahden kieliversion välillä on eroavuuksia, noudatetaan ruotsinkielistä versiota.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Fredrik Berghel, Inission AB
fredrik.berghel@inission.com
+46 732 02 22 10

Inission AB on velvollinen julkaisemaan nämä tiedot EU:n markkinoiden väärinkäytöstä annetun asetuksen mukaisesti. Nämä tiedot on annettu julkaistavaksi edellä mainitun yhteyshenkilön toimesta 1.3.2023 klo 07:00 CET.

Tietoja Inissionista
Inission toimittaa räätälöityjä huipputasoa edustavia teollisuuselektroniikan ja -mekaniikan valmistuspalveluita ja tuotteita kokonaisratkaisuina. Palvelumme kattavat tuotteen koko elinkaaren kehityksestä ja suunnittelusta teollistamiseen, volyymituotantoon ja huoltopalveluihin.

Inission toimii Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Virossa, Italiassa, Yhdysvalloissa ja Tunisiassa.Kokonaisliikevaihto vuonna 2022 oli 1,9 miljardia SEK. Yrityksen palveluksessa oli noin 900 henkilöä. Inission on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla ja Nordic Certified Adviser AB toimii sen hyväksyttynä neuvonantajana. Raportit on arkistoitu osoitteessa  https://www.inission.com/investor/.

Inission AB, Lantvärnsgatan 4, 652 21 Karlstad
Yritystunnus 556747-1890